Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med tilmelding og deltagelse i Esbjerg City Half. Savner du et punkt på listen, eller kan du ikke finde svar her? Skriv gerne til os på esbjerghalf@sepe.dk

Oftest stillede spørgsmål

 

Hvordan tilmelder jeg mig Esbjerg City Half?

Tilmelding foregår online på esbjerghalf.dk. Tilmeldingen åbner den 15. december. Eftertilmelding kan desuden, såfremt der stadig er ledige startnumre, sælges der også numre på vores expo i dagene op til løbet.

 

Hvad koster det at deltage?

DKK 350. Fra og med 1. februar stiger prisen til 399 kr.

 

Hvad er inkluderet i prisen?

Alle deltagere modtager forplejning i mål området samt en lækker medalje.

 

Er der et begrænset antal pladser?

På nuværende tidspunkt er der ikke et øvre loft på antal deltagere.

 

Hvor og hvornår går starten til Esbjerg City Half?

Starten går fra Blue Water Dokken, Gl. Vardevej 82, den 25. juni kl. 11.00.

 

Hvordan afvikles starten?

Esbjerg City Half afvikles i en samlet, rullende start. Det vil sige, at løbet startes ved startskuddet, hvorefter først den seedede elite og derefter de øvrige deltagere krydser startstregen.

Alle deltagere tildeles på forhånd en startgruppe i henhold til den forventede sluttid, man angiver ved tilmelding. Man kan ændre sin forventede sluttid og dermed startgruppe på sin online tilmeldingsprofil inden 1. juni.

 

Kan alle deltage?

Alle der er sunde og raske og i stand til at gennemføre hele distancen ved egen hjælp, kan deltage.

 

Kan jeg blive indplaceret i elitefeltet?

Der seedes et elitefelt bestående af en A- og en B-gruppe. For at blive indplaceret i elitefeltet skal man opfylde de gældende tidskrav. Læs mere her

 

Hvilke oplysninger skal jeg angive ved tilmelding?

Du skal oplyse navn, e-mail, køn, nationalitet, fødselsdato, forventet sluttid, for alle løbere, der skal tilmeldes.

 

Kan jeg tilmelde flere løbere ad gangen?

Ja, det er muligt at tilføje flere løbere ad gangen i en almindelig tilmelding. Du skal kunne oplyse personernes navn, e-mail, fødselsdato, køn, nationalitet (til brug på startnummeret), forventet sluttid.

 

Hvordan kan jeg betale?

Det er muligt at betale med Dankort, Visa/Dankort, VISA, Euro Mastercard, Visa Electron, Diners Club, MobilePay Online og Maestro (vær opmærksom på, at gebyrer kan variere).

Desuden kan der ved gruppetilmelding/virksomhedsaftaler (inkl. tilmelding gennem DAF-klubber) betales via faktura (CVR-nr. påkrævet), mens offentlige virksomheder kan betale via EAN-faktura.

 

Kan jeg fortryde mit køb?

I henhold til Forbrugeraftaleloven om handel på internettet har arrangørerne det fulde produktansvar. Deltageren (køberen) har jf. Forbrugeraftaleloven om handel på internettet ingen fortrydelsesret, idet rekreative fritidsaktiviteter ikke fremgår af aftalen.

Det er muligt at overdrage sit startnummer til en anden person.

 

Modtager jeg en bekræftelse på min tilmelding?

Alle personer, der foretager en tilmelding, modtager en kvittering per e-mail. Modtager du ikke nogen kvittering, kan det skyldes, at den er havnet i dit spam-filter, eller at du har oplyst forkert e-mail ved tilmelding. I så fald bedes du rette henvendelse til esbejrghalf@sepe.dk

 

Hvordan kan jeg rette mine deltageroplysninger efter tilmelding?

Hvis dine personlige data ændrer sig, efter du har tilmeldt dig, bedes du logge ind på din profil på www.sportstiming.dk med de login-oplysninger, som du har modtaget på e-mail. Det er dit ansvar, at alle informationer er opdateret til enhver tid. Det er særligt vigtigt, at vi har registreret den korrekte e-mail, da al deltagerinformation udsendes per e-mail. Hvis du desuden ønsker vigtig deltagerinformation – fx dit startnummer – tilsendt per sms, skal du oplyse dit mobilnummer.

Har du problemer med at opdatere dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte kundeservice. Husk at oplyse ordrenummer ved enhver henvendelse til kundeservice.

 

Kan jeg få mit navn på mit startnummer?

Alle, der tilmelder sig senest fredag den 1. juni, får automatisk deres fornavn trykt på startnummeret.

 

Jeg er forhindret i at stille op og vil gerne overdrage mit startnummer til en anden. Kan jeg det?

Det er muligt at overdrage sit start nummer, det kræver blot at du logger ind på sportstimiming.dk her logger du ind på din profil (se tilsendte kvittering), her kan du ændre navnet på den pågældende løber.

 

Hvordan afhenter jeg mit startnummer?

Dit startnummer skal afhentes på på vores Expo den 24 og 25 juni i Blue Water Dokken. For at få udleveret dit startnummer, skal du fremvise ID.

 

Hvordan får jeg min deltager-T-shirt?

Har du bestilt en T-shirt kan den afhentes i forbindelse med afhentningen af dit startnummer.

 

Kan jeg deltage i kørestol eller med babyjogger?

Blinde og fysisk udfordrede personer kan deltage under hensyntagen til andre løbere. Personer med specielle  hjælpemidler, starter som udgangspunkt i sidste gruppe.

 

Hvem arrangerer Esbjerg City Half?

Esbjerg City Half arrangeres af Sport & Event Park Esbjerg og Esbjerg Atletik & Motion i partnerskab med Esbjerg kommune, og Esbjerg City

 

Hvordan kommer jeg i kontakt med arrangørerne?

Løbs kontoret kan træffes mandag til torsdag kl. 09.00 – 15.00 og fredag kl. 09.00 – 14.00:

esbjerghalf@sepe.dk

Tlf: 75459499

Gl. Vardevej 62

6700, Esbjerg

 

Husk at have dit ordrenummer parat ved alle henvendelser.